Hallo verzamelaars in Nederland en de rest van de wereld. Op deze site zijn we leuke en vreemde verzamelobjekten aan het presenteren. Onder deze voorwerpen kun je dingen verwachten van Serge Gainsbourg, Michaelis, Elf Provincien, ronde puzzels, Simplex, Tom-Tas, Kolibri en Pinkwin. Maar ook voorwerpen uit Lourdes, De Fabeltjeskrant, Rick de Kikker, Man from U.N.C.L.E en zelfs enige erotiek. Ja ja, een veelzijdige verzameling is de essentie van HET Verzameloord.

zaterdag 1 oktober 2016

CANDLELIGHT 15

Ik had me voorgenomen dit boek te publiceren, maar op het laatste nippertje bedacht ik mij: ach, dit staat natuurlijk overal op het net. Na enig speurwerk bleek dat wel mee te vallen. Sterker, ik vond geen serieuze plek. Zelfs op de officiële webstek van Candlelight wordt met geen woord gerept over het bestaan van boeken. Dus dan toch maar.

Deze bundel bevat meer dan 100 gedichten uit het populaire radioprogramma, gepresenteerd door Jan van Veen (ook de samensteller van deze bundel). Aangezien dit het 15e deel is, zijn er dus meer dan 1500 gedichten gepubliceerd. Als ik de tekst op de achterkant mag geloven, is het een enorm succesvolle boekenreeks, met veel herdrukken. Het niveau van de gedichten is best aardig. Je ziet ze weinig.


Uitgeverij Mingus in Baarn uit het jaar 1995

Geen opmerkingen:

Een reactie posten